سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا،مترجم،مؤلف،خوشنویس
آرشیو وبلاگ
لوگو
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا،مترجم،مؤلف،خوشنویس
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 146
  • بازدید دیروز: 99
  • کل بازدیدها: 2302478



زبان * خط * سخن * صفحه شخصی : ابوالقاسم آوند




Student-Initiated language


موضوع مطلب :


سه شنبه 86 مرداد 9 :: 10:38 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

How to Write a College Recommendation Letter

طرز نوشتن توصیه نامه ی دانشگاهی

 Introductionمقدمه

اگر استاد دانشگاه باشید ، هر ترم با دانشجویانی مواجه می شوید که از شما می خواهند توصیه نامه هایی برایشان بنویسید که برای ادامه ی تحصیل در مقطع بالاتر در گزینش آن ها موثر واقع گردد.

Instructions روش نوشتن

Step One گام اول

2  اادر اولین گام از دانشجو بخواهید فهرست فعالیت های فوق برنامه ی خود را به خط خودش بنویسد و نیز ذکر کند که این توصیه نامه را برای چه هدف و منظوری می خواهد.بدین گونه شما ضمن آشنایی بیشتر با این دانشجو امکان نوشتن توصیه نامه ی خوبی را خواهید داشت.

Step Two گام دوم

   3در گام دوم فهم این نکته مهم است که آیا فرم خاصی را باید استفاده و یا تکمیل نمائید ، آیا نیازی به پر کردن پرسشنامه خواهد بود یا نه ، یا این که باید از روش خاصی استفاده نمائید. برخی دانشگاه ها ترجیح می دهند که شخصی یا استادی که توصیه نامه می نویسد آن را مستقیم به همان دانشگاه ارسال نماید در حالی که سایر دانشگاه ها بخواهند همراه با سایر مدارک برایشان ارسال شود.

Step Threeگام سوم

   4توصیه نامه را با ذکر نام و سمت خود ، نام دانشجو ، مدت زمان و مقداری که دانشجوی مذکور را می شناسید آغاز کنید. سپس کلاس هایی را که دانشجو با شما داشته است ذکر نمائید.

Step Fourگام چهارم

   5در گام چهارم ، دو یا سه ویژگی برجسته ی دانشجو را توصیف نموده و در مورد هر کدام مثال هایی بزنید که دانشجو در آن ها خودش را قبلاً نشان داده است. در توصیف وی  توان علمی ، هوش ، پشتکار ، بلوغ فکری ، نظم و انضباط پذیری ، مهارت های اجتماعی ، شرکت در فعالیت های فوق برنامه و در خدمت جامعه بودن را مد نظر قرار دهید.

Step Fiveگام پنجم

     دانشجوی مذکور را با سایر دانشجویان در یک زمینه ی مشخص مقایسه نمائید. می توانید ادعا کنید که ایشان جزو بیست و پنج درصد دانشجویان تاپ کلاس هایتان بوده یا این که در خلال یک دوره ی پنج ساله ی تدریس بهترین دانشجواز بین یکصد دانشجو بوده است.

6

Step Sixگام ششم

     توصیه نامه را با ارزیابی کلی خود از دانشجو و نیز ذکر توانایی بالقوه وی برای نفوذ و تاثیر بر دانشگاه مربوطه به پایان برسانید. لحن و زبان بکار رفته باید قوی بوده ولی لاف و شائبه در آن وجود نداشته باشد.7

Step Sevenگام هفتم

در این قسمت ، نحوه ی برقراری ارتباط یا تماس با شما چه از طریق تلفن یا مکاتبه برای سوال های احتمالی ذکر نمائید.8

Step Eightگام هشتم

نسخه ای ازاین توصیه نامه را نزد خود داشته باشید زیرا ممکن است برای دانشگاه یا دانشگاه های دیگری هم دانشجو مجدداً ازشما بخواهد برایش توصیه نامه بنویسید. 9

Step Nineگام نهم

1توصیه نامه را یا پست کرده یا به موفع به خود دانشجو بدهید.

Overall Tips & Warnings

·                             One and a half to two pages is generally the ideal length for a letter of recommendation. Any less and the reader will suspect you don"t have much to say about the student, any more and it is likely the entire letter won"t be read.

·                             The best recommendations take into consideration the school the student is applying to. If you know that the school is the student"s first choice, say that in the letter. Or, if the college is known for its excellent marching band, mention that the student is the school"s best trumpet player.

·                             Teachers might want to collect the exams and papers the student has submitted in their course(s). You"ll be better equipped to discuss the student"s perfect score on a difficult exam or his insightful comments in his paper on Beowulf with these on hand.

·                             If you cannot honestly write an enthusiastic letter for the student, it"s better to suggest they find someone else rather than write a lukewarm letter, which is unlikely to impress the admissions officer.

منبع:

http://www.ehow.com

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 86 مرداد 8 :: 10:2 عصر ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

***پزشکی مبتنی بر شواهـــد***

تعریف علمی " پزشکی مبتنی بر شواهد " عبارت است از : " انجام تصمیم گیری های پزشکی با استفاده از شناسایی ، ارزیابی و به کار بستن بخردانه ی مرتبط ترین اطلاعات" با گسترش انفجاری دانش پزشکی و افزایش درک بشر از شیوه های درست پژوهش (به ویژه روش های ریاضی و آماری) در پزشکی شناخت و پای بندی به اصول و یافته های پزشکی مبتنی بر شواهد ، امروزه بیش از پیش احساس می شود و در واقع از ضروریات طبابت بالینی درست است. در واقع به طور ساده می توان پزشکی مبتنی بر شواهد را بر استفاده ی صحیح از اطلاعات به دست آمده از طرح های تحقیقاتی که عمدتاً در مقالات پزشکی منتشر شده در کار بالینی به طور عملی دانست.

Cochrane Library Abstracts:

با مراجعه به نشانی زیر می توانید چکیده مقالات مروری کتاب خانه ی کاکرین را به طور رایگان بخوانید. این چکیده ها بر اساس موضوعات متعدد دسته بندی شده اند . دسترسی به متن کامل مقالات مبتنی بر شواهد کاکرین تنها برای مشترکان امکان پذیر است .( این امکان برای دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی فسا میسر است زیرا دانشگاه مشترک بانک اطلاعاتی Ovidمی باشد).



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


دوشنبه 86 مرداد 8 :: 2:32 عصر ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

Abbreviations of Degrees

Note: When documenting sources using MLA style, the normal punctuations are omitted for degrees when used in parentheses, tables, works cited, footnotes, endnotes, etc. For example, B.A. is written as BA. Other abbreviations retain the periods if applicable, e.g. acad., bib., misc.

Italics = Latin

BA - Bachelor of Artsلیسانس علوم انسانی    

BBA - Bachelor of Business Administrationلیسانس مدیریت بازرگانی          

BS - Bachelor of Scienceلیسانس علوم پایه   

DA - Doctor of Artsدکترای هنر                    

EdD - Doctor of Educationدکترای آموزش  

JD - Doctor of Lawدکترای حقوق                   

LLB - Bachelor of Laws (legum baccalaureus)لیسانس حقوق                          

LLD - Doctor of Laws (legum doctor)

دکترای حقوق                   

LLM - Master of Laws (legum magister)

فوق لیسانس حقوق

MA - Master of Arts فوق لیسانس علوم انسانی

MBA - Master of Business Administrationفوق لیسانس مدیریت بازرگانی   

MD - Doctor of Medicine (medicinae doctor)دکترای پزشکی                                      

MS - Master of Science

فوق لیسانس علوم پایه

PhD - Doctor of Philosophy

دکترا(غیر از پزشکی)

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 86 مرداد 1 :: 10:23 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

حروف و کلمه های اختصاری معمول

Common Abbreviations

 

http://www.ulib.iupui.edu/subjectareas/gov/docs_abbrev.html

 

این سایت کلمات اختصاری مورد استفاده نهادهای دولتی آمریکا را به شما نشان می دهد.

 

http://training.seer.cancer.gov/module_abstracting/unit04_sec01_part00_abbr_menu.html

 

این سایت حروف و کلمات اختصاری را که به صورت الفبایی تنظیم شده است در اختیار شما قرار می دهد.

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 86 مرداد 1 :: 10:22 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند