سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا،مترجم،مؤلف،خوشنویس
آرشیو وبلاگ
لوگو
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا،مترجم،مؤلف،خوشنویس
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 78
  • بازدید دیروز: 99
  • کل بازدیدها: 2302410



زبان * خط * سخن * صفحه شخصی : ابوالقاسم آوند




ulduz_tabrizli@yahoo.com

الفبای خوشبختی

A – Accept: پذیرا باشید: دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید ، حتی اگر برایتان مشکل باشد که عقاید ، رفتارها و نظرات آنها را درک کنید.
B- Break away: خودتان را جدا سازید: خود را از تمام چیزهایی که مانع رسیدن شما به اهدافتان می شود جدا سازید.
C- Creat: خلق کنید: خانواده ای از دوستان و آشنایانتان تشکیل دهید و با آنها امیدها ، آرزوها ، ناراحتی ها و شادی هایتان را شریک شوید.
D – Decide: تصمیم بگیرید: تصمیم بگیرید که در زندگی موفق باشید. در آن صورت شادی راهش را به طرف شما پیدا می کند و اتفاقات خوشایند و دلپذیری برای شما رخ خواهد داد.
E- Explore: کاوشگر باشید: جستجو و آزمایش کنید. دنیا چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد و شما هم قادرید چیزهای زیادی را ارائه دهید. هر زمان که کار جدیدی را آزمایش می کنید خودتان را بیشتر می شناسید.
F- Forgive : ببخشید :ببخشید و فراموش کنید . کینه فقط بارتان را سنگین تر می کند و الهام بخش ناخوشایندی است. از بالا به موضوع نگاه کنید و به خاطر داشته باشید که هر کسی امکان دارد اشتباه کند.
G- Grow : رشد کنید:عادات و احساسات نادرست خود را ترک کنید تا نتوانند مانع و سد راه شما برای رسیدن به اهدافتان شوند.
H – Hope : امیدوار باشید:به بهترین چیزها امید داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که هر چیزی امکان پذیر است ، البته اگر در کارهایتان پشتکار داشته باشید و از خدا کمک بخواهید.
I- Ignore : نادیده بگیرید:امواج منفی را نادیده بگیرید . روی اهدافتان تمرکز کنید و موفقیت های گذشته را بخاطر بسپارید . پیروزی های گذشته نشانه و رابطی برای موفقیت های آینده هستند.
J – Journey : سفر کنید:به جاهای جدید سر بزنید و با فکر روشن ، امکانات جدید را آزمایش کنید . سعی کنید هر روز چیزهای جدیدی را بیاموزید ، بدین صورت رشد خواهید کرد و احساس زنده بودن می کنید.
K – Know : بدانید:بدانید که هر مساله ای هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد در نهایت حل خواهد شد . همان طور که گرمای مطبوع و دلپذیر بهار پس از سرمای طاقت فرسای زمستان می آید.
L – Love : دوست بدارید :اجازه دهید که عشق به جای نفرت ، قلبتان را پر کند. زمانی که نفرت در قلب شما ساکن است هیچ فضای خالی برای عشق وجود ندارد ، اما موقعی که عشق در قلبتان ساکن است ، تمام خوشبختی و شادی در وجودتان قرار دارد.
M – Manage : مدیر باشید:بر زمان مدیریت داشته باشید ، تا استرس و نگرانی کمتری شما را رنج دهد . استفاده درست از زمان باعث می شود که روی موضوعات مهم بهتر تمرکز کنید.
N- Notice : توجه کنید:هرگز افراد فقیر ، ناامید ، رنج کشیده و ضعیف را نادیده نگیرید و هر نوع کمکی را که قادرید به این افراد ارائه دهید از آنان دریغ نکنید.
O-Open : باز کنید:چشم هایتان را باز کنید و به تمام زیباییهایی که در اطرافتان وجود دارد نگاه کنید ، حتی در سخت ترین و بدترین شرایط ، چیزهای زیادی برای سپاسگزاری وجود دارد.
P –Play : بازی و تفریح کنید:فراموش نکنید که در زندگیتان تفریح و سرگرمی داشته باشید . بدانید که موفقیت بدون شادی و لذت های مشروع ، مفهومی ندارد.
Q – Question : سوال کنید:چیزهایی را که نمی دانید بپرسید ، زیرا که شما برای یاد گرفتن به این کره خاکی آمده اید.
R – Relax : آرامش داشته باشید:اجازه ندهید که نگرانی و استرس بر زندگی شما حاکم شود و به یاد داشته باشید که همه چیز در نهایت درست خواهد شد.
S – Share : سهیم شوید:استعدادها ، مهارتها ، دانش و توانائیهایتان را با دیگران تقسیم کنید ، زیرا هزاران برابر آن به سمت خودتان برمی گردد.
T – Try : تلاش کنید:حتی زمانی که رویاهایتان غیر ممکن به نظر می رسند تلاشتان را بکنید . با تلاش و مشارکت در انجام کارها ماهرو خبره می شوید.
U – Use : استفاده کنید :از استعدادها و توانایی ها یتان به عنوان بهترین هدیه استفاده کنید . استعدادهایی که تلف شوند ارزشی ندارند. استفاده صحیح از استعدادها و تواناییهایتان برای شما پاداش های غیرمنتظره ای به دنبال دارد.
V – Value : احترام بگذارید:برای دوستان و اقوامی که شما را حمایت و تشویق کرده اند ، ارزش قایل شوید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای آنها انجام دهید.
X – X-Ray : اشعه ایکس:با دقت و شبیه اشعه ایکس به قلب های انسانهای اطراف خود بنگرید در نتیجه شما زیبایی و خوبی را در قلب آنها خواهید دید.
Y – Yield : اجازه دهید:اجازه دهید که صداقت و درستکاری وارد زندگیتان شود. اگر شما در راه درستی حرکت کنید درانتها خوشبختی را خواهید یافت .
Z – Zoom : تمرکز کنید:زمانی که خاطرات تلخ ، ذهنتان را پر کرده است.

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 87 آبان 6 :: 9:6 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

اول از همه خوبه بدونید که بین تمامی زبانهای دنیا ، آسانترین زبان برای یادگیری انگلیسی است، پس امیدوار باشید!! چون طبق آمار تقریبا ??? میلیون نفر در دنیا انگلیسی صحبت می کنند. این تعداد برای دیگر زبانهای اروپایی بسیار کمتر است. مثلا فرانسه ??? میلیون نفر و آلمانی ??? میلیون نفر. آمار کاملتر را اینجا ببینید.

این مطلب باعث می شه که به همین نسبت منابع و روش یادگیری هم متنوع تر و تاثیرگذارتر باشند چون بیشتر استفاده شده اند و در نتیجه بیشتر تست و بررسی شدند.
در اینجا ? نکته ساده را برای شروع یادگیری توضیح می دهم تا با استفاده از آنها بتوانید در کوتاهترین زمان انگلیسی یاد بگیرید:

?-   مهمترین قدم داشتن انگیزه کافی و شور و اشتیاق یادگیری است. اگر این را ندارید بقیه مطلب را نخونید. یا سعی کنید در خودتان انگیزه ایجاد کنید.
ساده است؛ در دنیای امروز برای برقراری ارتباط با افراد مختلف، رشد و پیشرفت در شغل و تحصیلات، دانستن اخبار روز، مجبورید انگلیسی بدانید، اما از دید اجبار به آن نگاه نکنید، به جای آن سعی کنید موقعیت و شرایطی را که بعد از یادگیری به دست خواهید آورد در ذهن خود به طورکامل مجسم کنید؛ تمام لذت و هیجان، در آمد بیشتر، تجربه های جدید، آدمها و مکانهای جدید، هر چیزی که برای شما جالب است؛ به همه اینها فکر کنید و سعی کنید از این رویا لذت ببرید. می بینید که اشتیاق و انگیزه شما برای یادگیری بیشتر می شود.

?-   تمرین و تکرار. حتما باید برای تکرار آنچه که می خوانید وقت بذارید حتی شده ?? دقیقه ولی هر روز! بی استعداد ترین آدمها هم با تکرار و تمرین می توانند به خوبی زبان یاد بگیرند. هرچه این وقتی که صرف می کنید بیشتر باشه زودتر پیشرفت می کنید. باز هم تاکید می کنم هر روز، حتی کم.

?-   متدی که مناسب شماست را بیابید. هرکس مدل خودش فکر می کند، زندگی می کند، کار می کند و درس می خواند. آموزش زبان هم روشهای مختلفی دارد. فبل از شروع تحقیق کنید و با توجه به عادات و علایق خود، متدی بیابید که مناسب شما باشد. ممکن است این تحقیق کمی وقت شما را بگیرد ولی درعوض سرعت پیشرفت شما چند برابر خواهد شد.

?-   شاید بدونید که بهترین سن شروع یادگیری زبان ? تا ? سالگی است. پس زمانی که می خواهید زبان بخوانید یک بچه ? ساله باشید نه یک مهندس ?? و چندساله با کلی معلومات و پرستیژ اجتماعی!! یعنی از ندانستن و پرسیدن ترس نداشته باشید مثل بچه هایی که تازه چرا گفتن را یاد گرفتند. هر چیز جدیدی براتون جالب باشه و درس را با تفریح بیاموزید.

?-   اشتباه کنید! نترسید. زمانی که مرتکب اشتباه می شوید و متوجه اشتباه خودتان می شوید، هیچ وقت تا آخر عمر آن نکته را فراموش نخواهید کرد. پس، از این که ممکن است مرتکب اشتباهی شوید؛ کلمه ای را اشتباه بگویید یا بنویسید؛ یا آدمها شما را مسخره کنند، نترسید. بزرگترین یادگیری و رشد انسانها در اشتباهات آنهاست. این قانون هستی است.

?-   زمانبندی داشته باشید. برای خودتان تاریخ تعیین کنید و متعهد باشید(به خودتان) که تا آن تاریخ حجمی از درس را که از قبل تعیین کرده اید تمام کنید و مدام خود را چک کنید. این کار برای شما تعهد و احساس مسئولیت ایجاد کرده و جدیت کار را زیاد می کند.

?-   این را بدانید که یادگیری یک زبان خارجی کار یک عمر است نه یک دوره. حتی کسانی که سالها زبان خوانده اند یا در کشورهای خارجی زندگی کرده اند، گاهی با کلماتی برخورد می کنند که معنی آن را نمی دانند. حتی در زبان مادری ما هم کلماتی هستند که معنی آنها را نمی دانیم. پس کمال گرا نباشید و با دیدن انبوهی از چیزهایی که نمی دانید، نا امید نشوید. هر چقدر هم که بدانید باز چیز جدیدی وجود دارد که شما نمی دانید.

در این مقاله نیز می توانید با ابزارها و روش های موثر یادگیری زبان های خارجی (زبان انگلیسی) آشنا شوید.

نویسنده: غزاله فیروز




موضوع مطلب :


پنج شنبه 87 آبان 2 :: 7:25 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

Phelps is now the top Olympian of all time.
Here"s what it takes...

The Guardian, Thursday August 14 2008

US swimmer Michael Phelps made history yesterday when he scooped a record-breaking 11th Olympic gold medal. He has now topped the podium five times in Beijing. After his latest victory, he revealed the secret behind his six-days-a-week, five-hours-a-day training regime: an extraordinary 12,000-calorie daily diet, six times the intake of a normal adult male. This is a typical day:

Breakfast

Phelps kick starts his day and his metabolism with three fried-egg sandwiches, but with a few customised additions: cheese, lettuce, tomatoes, fried onions and, of course, mayonnaise.

Amuse-bouche out of the way, he throws back two cups of coffee and sits down to an omelette - containing five eggs - and a bowl of grits, a porridge of coarsely ground corn. He"s not finished yet. Bring on the three slices of French toast, with powdered sugar on top to make sure there"s no skimping on the calories. And to finish: three chocolate chip pancakes.

Lunch

With breakfast wearing off and the hunger pangs biting, Phelps downs half a kilogram - ie a whole packet - of enriched pasta and two large ham and cheese sandwiches. On white bread with loads of mayo on top. To remove any chance that his body will run out of fuel, he washes this down with about 1,000 calories of energy drink.

Dinner

Time to load up on carbs for the next day"s training. Another half kilo of enriched pasta goes down the hatch with a chaser of an entire pizza and another 1,000 calories of energy drinks. And so to bed. As Phelps told US television channel NBC yesterday: "Eat sleep and swim, that"s all I can do."

 




موضوع مطلب :


شنبه 87 شهریور 2 :: 8:26 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

خدا نمی پرسد ....

خدا نمی پرسد سوار چه نوع ماشینی می شدید

اما می پرسد چند نفررا که ماشین نداشتند سوار کردید؟.

 

 خدا نمی پرسد منزلتان چند متر مربع بود

اما می پرسد چند نفررا در آن به گرمی پذیرفتید؟.

 

خدا نمی پرسد چند دست لباس جورواجور در کمد لباس داشتید

اما می پرسد چند دست آن ها به درد نیازمندان خورد؟.

 

خدا نمی پرسد جایگاه اجتماعی ات چه بود

اما می پرسد رفتار چه گروه اجتماعی از خود نشان می دادید؟.

 

خدا نمی پرسد دارایی هایت چه بود

اما می پرسد آیا بر زندگیت سلطه داشتند؟.

 

خدا نمی پرسدبالاترین حقوقی که گرفتید چقدر بود

اما می پرسدمنش و رفتارت در کسب آن چه بود؟

 

خدا نمی پرسدچه میزان اضافه کاری می کردید

اما می پرسد آیا این اضافه کاری را به خاطر خانواده و افراد مورد علاقه ات انجام دادید؟

 

خدا نمی پرسد چند بار ارتقاء گرفتید

اما می پرسد آیا تو نیز موجب ارتقاء دیگران شدید؟

 

خدا نمی پرسدعنوان شغلی که داشتید چه بود

اما می پرسد آیا ازتوانائی هایت به نحو احسن استفاده کردی؟  

 

خدا نمی پرسد چه کمکی به خودت کردی

اما می پرسد چه کمکی به دیگران کردی؟

 

خدا نمی پرسد چند تا دوست داشتید

اما می پرسد با کدام راست و یک رنگ بودی؟

 

خدا نمی پرسد برای حفظ حقوقت چه کردی

اما می پرسد در حفظ حقوق دیگران چه کاری انجام دادی؟

 

خدا نمی پرسد در کدام محله زندگی می کردی

اما می پرسد با همسایگانت چه رفتاری داشتی؟

 

خدا نمی پرسد رنگ پوستت چه بود

اما می پرسد درضمیرت چه سری بود؟

 

خدا نمی پرسدچند بار حرفت با عملت یکی بود

اما می پرسد چند بار یکی نبود؟




موضوع مطلب :


چهارشنبه 86 آبان 9 :: 7:58 عصر ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

سخنان ناب :

·       برترین شهیدان کسانی اند که در خط مقدم کشته شوند.(رسول اکرم (ص))

·       The most privileged martyr is the one who was killed in the front line.

·       کتاب خوب در حکم رفیق خوب است.(روسن پیر)

·       A good book is like a good friend.

·       سخن چینی موجب عذاب قبر است.( رسول اکرم (ص))

·       Talking behind somebody’s back brings about the grave Torment.

·       زندگی بدون کار مردن پیش از وقت است.(گوته)

·       Life without working is premature death.

·       تبسم دشمن را دوست می کند.(جرج نیکولا)

·       Smiling makes your foe a friend of yours.

·       راستی مایه ی آرامش است و دروغ مایه ی تشویش. رسول اکرم (ص))

·       Honesty is the cause of tranquility, but telling lies causes worry.

·       روزی بیشتر از اجل در جست و جوی بنده است. رسول اکرم (ص))

·       Sustenance is seeking more for the worshippers than the appointed term .

·       اگر مرگ حق است ، دل بر جهان نهادن عین نادانی است.(بزرگمهر)

·       If death is a fact, adherence to the worldly life is just ignorance.

·       هر چه شخص نجیب تر باشد ، غرورش کمتر است.(مثال دانمارکی)

·       The more modest a person is, the less proud he will be.

·       منتظران ظهور مهدی برترین های هر زمان اند.(امام سجاد(ع)

·       Those waiting for the Appearance of Mahdi are the best among any people of an era.

·       مرد تیز هوش آن کس است که امروزش از دیروز ستوده تر باشد.(امام علی (ع)

·       The intelligent is one whose today is better than yesterday.

·       هر که خود را شناخت خدای خود را شناخته است. رسول اکرم (ص))

·       In fact, he who has known himself has known his god.

·       بهترین یاور و پشتیبان هر کسی بازوی توانای اوست.(کتاب کار و زندگی)

·       Everyone’s best supporter and helper are his working hands.

·       کسی را که به دوستی گرفتی نه با او مزاح کن نه جدل.(امام صادق (ع)

·       If you make a friend with someone, don’t kid him or dispute with him.

·       سعادت بسته به کار است و جسارت.(بالزاک)

·       Happiness depends on working and courage.

  • زبانت را نگه دار تا عزیز باشی .( امام رضا (ع)
  • Hold your tongue to be dear.



موضوع مطلب :


یکشنبه 86 شهریور 25 :: 9:17 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

***اطلاعات داروئی***

دو نشانی اینترنتی زیر داده بانک های مفیدی برای آگاهی از اطلاعات مربوط به داروهای مختلف هستند:

http://www.drugs.com

 

http://www.rxlist.com




موضوع مطلب :


دوشنبه 86 مرداد 8 :: 2:39 عصر ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند

1. The first step in religiousness is knowing Allah.

 

2. The first sign of reason is to express friendship and befriend people.

 

3. The first phase of wisdom and knowledge is to abandon pleasure and the last one is to treat the transient as your foes.

 

4. The first step and sign of generosity is to be open-faced and the last one is friendly with people.

 

5. The first step in bravery is obedience of Allah and the last one is keeping away from meanness.

 

6. The first duty incumbent upon you is to express gratitude to Allah for His bounties and seek for His satisfaction.

 

7. The first bounty is to be of noble birth ; anyone who likes us is of noble birth and no one likes us if he is not otherwise.

 

8. The first deed made incumbent upon my Community by Allah is to establish the five-time prayers and the first deed accepted and questioned id daily prayers.

 

9. The first thing , second to worshipping , I was prohibited from doing was drinking wine , backbiting and quarreling with people.

 

10. The first thing descended to the Prophet was : “ In the name of Allah, the Beneficent , the Merciful. Read in the name of your Lord , who created.” and the last one was : “In the name of Allah, the Beneficent , the Merciful. When there comes the help of Allah and the victory .”  

 

11. The first thing by which Satan disobeyed Allah was arrogance . Satan showed vanity by which he was regarded as a disbeliever.

 

12. The first glad-tiding given to a believer is that he is told :” You’re welcome. Allah forgave those who attended your funeral procession . He accepted those prayers for the hope of your forgiveness and admitted those testimony given in your interest.

 

13. The first question the people would be asked is about the friendship of the Household.

 

14. The beginning of purification is to despair of the things in the hand of the people.

 

15. The first phase of worship is silence.

 

16. The first cause of the disobedience of Allah includes six things :

a) to love the world

b) to be overambitious

c) to gluttonize

d) to oversleep

e) to seek a comfortable life

f) to have gynecomania

 

17. The first body organ talking on the Day of Judgment is the womb saying:” O, God ,may You join  everyone who observed the ties of  relationship in the world with Yourself and may you part everyone who broke off relationship from Yourself today”.

 

18. The first moral value disappeared from my Community is modesty and honesty.

 

19. The beginning of vanity is game and the end is conflict.

 

20. The first thing measured is good morals.

 

21. The first justice-oriented movement by Imam Mahdi is that His speaker would announce : “ The hajis who go round Kaaba recommended and gathered around the Black Stone (Hajar ol Asvad) kissing should give their place to the pilgrims who have to go round Kaaba.

 

22. The first drop oozing from a martyr’s blood makes all his sins , except his debts , absolved.

 

23. The first cause of making my Community dwell in Hell is two hollow things :

“ lust and mouth ; however, the main cause of making my Community dwell in Paradise is good morals.”

 

24. The first thing about which Allah makes a judgment is blood-money. Allah will stop the Adam’s two sons and judge between them. After that , He will judge about the murderers following the first two.

 

25. The first prophet was Adam and the last was Mohammad . The first prophet for the children of Israel was Moses and the last was Jesus. The first prophet who wrote with a pen was Edris.

 

26. “ O, God ! I’m the first reviver of your religion following those who were killed”.

 

27. The first who sacrificed his life in the way of Allah was Ali , the son of Abu-Talib.

 

28. The first successor , appointed by the last Prophet , is Ali, the leader of believers , devotees and the  white-faced . This was revealed to me.

 

29. The first person who showed off was Korah for which Allah collapsed his house. Anyone who takes pride in himself is faced with Allah’s Almighty.

 

30. The first martyr in the way of Islam was Sommieh , the mother of Ammar , who was martyred by Abu-JAhl by a blow.

 

31. I am the first who knocks the Paradise Door  , for I have most followers than any prophets.

 

32. I am the first Intercessor whose intercession is accepted for which I do not take any pride , yet. I am the last Prophet of which I am not proud, though.

 

33. The first intercessors on the Day of Judgment are the prophets , the scholars , and the martyrs respectively.

 

34. The first people who are invited to Paradise are the worshippers who highly praise Allah.

 

35. The first who enter Paradise are those who enjoin goodness and the last are those who enjoin evil.

 

36. The first who enter Paradise are the Prophets . Then , the martyrs.

 

37. The first ho goes to Hell Fire is a predominant king who does not treat people fairly. Arrogance makes him revolt and sovereignty intoxicate.

 

38. The first who enters Paradise is Balal , for he was the first who recited the Izan.

 

39. The first who confirms a truthful person is Allah, the Glorious. Allow knows he is truthful and Allah himself confirms and knows that He is truthful.

 

40. The first who refutes a liar is Allah , the Great. The second are the two angels accompanying him . Then , he himself knows that he is a liar.   




موضوع مطلب :


شنبه 86 تیر 30 :: 8:12 صبح ::  نویسنده : ابوالقاسم آوند
<   1   2   3   4   5   >